Friday, January 1, 2016

Buat Kerja Part Time Dari Rumah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Buat Kerja Part Time Dari Rumah. Tahun 2016 rasanya tahun yang mencabar juga buat diri saya dan semua. Tahun 2016 ni jika dilihat sejak akhir tahun 2015 hari tu. Kos hidup bagi penduduk di Malaysia semakin meningkat. Kenaikan harga barang, cukai GST, pengurangan subsidi minyak, kenaikan harga tol dan macam-macam lagi.

Buat Kerja Part Time Dari Rumah, Jobdirumah,
 Buat Kerja Part Time Dari Rumah
Walau apa jua keadaan di negara kita, hidup perlu diteruskan juga kan. Bukan kata jika kos hidup hari ni naik, kita nak marah kat orang itu dan ini. Jika nak marah pun rasanya tak ada gunanya juga. Ada baiknya kita berusaha untuk keluar dari permasalahan kos hidup ini.

Sebaiknya kita perlu bersyukur juga dengan keadaan negara kita yang masih aman dan harmoni. Ada suami/isteri, masih ada ibu bapa dan adik beradik lagi. Kawan-kawan dan jiran tetangga yang baik-baik.

Anggaplah ini sebagai ujian dari Allah SWT untuk menguji kita semua. Allah SWT tahu kita mampu hadapi semua perkara ini. Allah SWT tak akan bagi ujian jika kita tak mampu nak tanggung ujian tersebut.

Ramai Yang Buat Kerja Part Time
Saya lihat, bila belakunya keadaan kos sara hidup yang meningkat sejak dua menjak ini. Ramai antara kita yang buat kerja part time. Macam-macam kerja yang mereka buat. Ada yang kerja jadi pembantu dikedai 24jam, ada juga yang kerja di stesen minyak, ada yang kerja tolong kawan buat ketering dan macam-macam lagi.

Alhamdulillah, kebanyakan mereka-mereka ini sebenarnya rajin berusaha untuk keluar dari masalah kos hidup dan keluar dari zon selesa mereka. Bekerja secara part time bagi menambah pendapatan keluarga.

Hasilnya dapatlah dari pendapatan kerja part time tersebut digunakan untuk menampug sedikit sebanyak keperluan diri dan keluarga. Boleh buat beli barang dapur, keperluan anak dan boleh bantu-bantu kewangan pasangan masing-masing.

Buat Kerja Part Time Dari Rumah
Oleh kerana zaman sekarang dah maju. Kemudahan internet dan wifi ada dimana-mana. Jadi daripada kemudahan ini kita boleh manfaatkan dengan membuat kerja pert time dari rumah.

Kadang-kadang kekangan masa menyebabkan kita tak boleh nak buat kerja lain sebaik sahaja balik dari kerja utama kita. Jadi nak kena balik rumah. Dengan adanya kemudahan internet, kita juga boleh buat kerja part time dari rumah.

Ramai dikalangan kawan-kawan dan diri saya sendiri buat kerja part time dari rumah. Saya dan kawan saya buat kerja part time dari rumah melalui portal kerja online jobdirumah. Alhamdulillah sejak beberapa tahun ini. Portal Jobdirumah banyak membantu saya menambah pendapatan saya bila saya buat kerja secara part time dari rumah.

Ianya tidak susah dan tidak juga mudah. Oleh kerana saya mendapat panduan dan tutorial dari pihak Jobdirumah. Jadi saya dapat tahu cara-cara yang boleh saya buat dan mendapat bayaran dari hasil kerja yang dibuat.

Bayarannya juga lumayan. Jika rajin buat kerja, banyaklah dapat bayaran. Jika anda berminat, boleh cuba juga buat kerja part time ini di tempat anda. Caranya mudah sahaja.

1) Daftarkan diri anda dalam Portal Jobdirumah disini
2) Selepas daftar, pihak jobdirumah akan bagi panduan bertulis dan video tutorial cara-cara nak buat kerja dalam portal jobdirumah ini.
3) Setiap hari mereka akan hantar senarai kerja kosong di dalam email anda. Tak kurang 10 000 kerja kosong yang terdapat di dalam senarai jobdirumah.
4) Pilih kerja yang anda tahu buat dan mohon. Bila dah dapat buat kerja tersebut sebaik mungkin.
5) Dah siap, hantar kerja yang dibuat tadi dan anda akan terima bayaran.
Ulang langkah 3-5 untuk kerja-kerja seterusnya.

Nasihat bagi yang baru
1) Bila dapat pandaun setelah daftar tadi, baca dan lihat panduan dan video tersebut sampai anda faham.
2) Buat kerja yang mudah-mudah sebelum buat kerja yang susah.
3) Jangan mohon banyak kerja. Takut anda tak sempat buat, bahagi masa anda dengan baik.
4) Banyak kerja yang mudah dibayar dengan harga yang MAHAL. Anda kena pandai cari.
Boleh lihat contoh kerja jobdirumah ini.

Oklah, sememangnya peluang buat kerja part time dari rumah ini dah lama wujud. Jadi manfaatkan sebaiknya peluang yang ada ini untuk anda menjana pendapatan dengan kerja dalam portal jobdirumah ini.

Bila dapat hasil nanti. Gunakan sebaiknya pendapatan tersebut. Selamat berusaha yea.
Buat kerja dalam jobdirumah memang berbaloi.

Berminat anda boleh daftar segera disini-->> Panduan Jobdirumah 2017

Satay Kambing Sedap
Satay Kambing Sedap
Jom buat kerja.

16 comments:

  1. menyahut cabaran pak menteri..buat dua kerja..haaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Ramai sekarang yang buat lebih dari satu kerja untuk tambah pendapatan. Boleh cuba juga cikgu.

      Delete
  2. kali ini cadangan pak menteri yang betul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai antara kita yang buat kerja kedua. Nak tambah pendapatan. Jika buat dari rumah memang seronok. Boleh cuba juga jobdirumah akak.

      Delete
    2. kena pastikan kerja2 tambahan ni kita boleh score betul2, takmo sekadar buat sahaja, kan

      Delete
    3. Buat sebaiknya. Insyallah akan dapat hasil yang diinginkan.

      Delete
  3. Ramai dah beejaya bekeja dari rumah..yg pntg smngt n xmudah putus asa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Ramai yang berjaya dan dapat hasil dari kerja dirumah ni.

      Delete
  4. Salam, boleh tahu macam mana nak isi yang untuk W-8BEN atau tax information? Tolonggg!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang bahagian mana yea? Boleh tinggal kosong aje jika tak wajib isi.

      Delete
  5. Dia tulis "In order to withdraw earnings, please complete W8BEN FOREIGN STATUS CERTIFICATION" then dia suruh saya isi Legal Name of Business. Tapi saya tak tahu nak isi apa. Lepastu payment method kan guna paypal kan, kalau dia tulis inactive tu apa maksudnya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena isi yang tu. Tulis aje nama nurul sebab buat atas nama perseorangan kan. Bagi yang guna paypal. Jika tak ada kena buka akaun paypal, boleh apply kat mana-mana bank yang nurul ada. Jika berurusan dengan majikan dalam negara, guna online banking pun dah ok.

      Delete
  6. Okay dah boleh! Hehehe. Terima kasih banyak2, jasamu ku kenang ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama. Jom buat duit online dari rumah.

      Delete
  7. Saya teringin sangat nak buat kerja job di rumah ni nak tambah pendapatan..tapi saya takut kene tipu.macam saya nak sertai?kene ikut kursus ke? Boleh awak guide saya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak susah nak sertai jobdirumah. Semuanya di ajar. Kena dapatkan panduan jobdirumah. Daftar dengan mereka. Nanti pihak jobdirumah akan bagi panduan bertulis dan video tutorial. Ikut panduan yang diberikan. Insyallah boleh dapat hasil. Jobdirumah ini tak tipu. Rajin buat kerja, boleh dapat banyak hasil. Cuba lah..

      Daftar kat link pendaftaran di dalam entri dia atas. Atau boleh daftar kat sini--> https://goo.gl/RCSR9M

      Ianya tak tipu. Dah ramai yang berjaya menjana pendapatan dari rumah bila ikut panduan yang mereka berikan. Cubalah.

      Delete

Komen Dengan Berhemah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...