Wednesday, March 2, 2016

Rahsia Jana Wang Di Rumah Untuk Wanita

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Rahsia Jana Wang Di Rumah Untuk Wanita. Yea kali ni nak kongsikan apa yang penting untuk wanita zaman sekarang. Jika kita lihat, keadaan ekonomi di negara kita. Rasanya wanita dan lelaki nampak seiringan dalam usaha mencari pendapatan untuk diri dan keluarga.

Panduan Jana Wang Di Rumah Untuk Wanita, Kerja Dari Rumah,
Panduan Jana Wang Di Rumah Untuk Wanita
Jika zaman mak ayah kita dulu. Rata-ratanya kaum lelaki sahaja yang bekerja dan golongan wanita menjadi suri rumah tangga dan tinggal di rumah bagi menguruskan  hal-hal rumah tangga, suami, anak-anak dan keluarga.

Apabila zaman berubah, golongan wanita juga nampaknya ramai yang berpendidikan tinggi dan mula bekerja di luar daripada rumah. Kini kebanyakannya urusan anak-anak, hal pengurusan keluarga, makan minum suami dan anak-anak diuruskan oleh pihak ketiga sama ada kedai, orang gaji, pengasuh dan lain-lain lagi. Nampak di situ kekurangan mula berlaku.

Bukannya nak salahkan sesiapa, cuma sebagai langkah penyelesaian bagi menambahkan pendapatan keluarga bagi para wanita yang ingin membantu mencari wang belanja untuk keluarga ada baiknya golongan wanita kembali berada di rumah. Tapi pasti ada yang merasakan iannya MUSTAHIL.

Sebelum masalah kembali bertambah. Ada baiknya golongan wanita BELAJAR dan BERUSAHA agar mereka juga dapat membantu meringankan beban para suami dengan menambahkan pendapatan di rumah. Macam mana tu?

Dua Contoh Suri Rumah Yang Berjaya Bekerja di Rumah
Saya nak kongsikan dua contoh suri rumah zaman ini yang berjaya membuktikan yang golongan wanita harus berlajar dan berusaha untuk bekerja dari rumah.

"Keunikan bekerja di rumah berbanding kerja makan gaji sangat memberi kepuasan, terutama dalam mengimbangi urusan kerja dan rumahtangga. Lebih fleksibel dalam menjalankan perniagaan.
Tidak perlu terkejar-kejar untuk ke kedai atau pejabat. Tidak perlu ada waktu tertentu untuk keluar dari rumah.Hanya akan keluar untuk temujanji, membeli barang atau stok, atau pergi ke bank untuk menyimpan duit. Itu pun kurang juga kerana kebanyakan pelanggan boleh membayar secara online.”
-Wardi Othman,
-Pemilik Tadika & Bisnes Aksesori Online

"Perancangan untuk bekerja di rumah memang telah saya lakukan sewaktu sebelum berumahtangga lagi. Alhamdulillah, pilihan itu sangat tepat, saya kini sangat gembira membesarkan anak-anak dan dalam waktu yang sama, mempunyai punca pendapatan yang lumayan dengan hanya berniaga dari rumah.”
-Siti Noorhafezah Maarop
-Pemilik kedia online barangan ibu dan anak

Yea, ini antara dua contoh terdekat yang saya kongsikan. Anda juga MAMPU menjadi seperti mereka jika anda BELAJAR dan BERUSAHA seperti mereka.

Apa yang dua suri rumah ini buat, mampu di jadikan rujukan. Ini kerana mereka juga belajar daripada Panduan Rahsia Jana Wang Di Rumah Untuk Wanita.

Jika anda juga berminat. Boleh belajar dan dapatkan ilmunya di sini-->> Panduan Rahsia Jana Wang Di Rumah Untuk Wanita

Panduan Rahsia Jana Wang Di Rumah Untuk Wanita
ps:Hanya untuk wanita, orang lelaki jangan kacau!!

12 comments:

  1. Inilah impian saya.
    Nice sharing

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih. Betul tu. Ramai yang berimpikan macam ni. Insyallah jika kena dengan caranya boleh capai cita-cita macam ni Fidah. Boleh belajar dari panduan yang saya kongsikan di atas. Ramai wanita yang berjaya bekerja di rumah sekarang sambil menguruskan urusan keluarga dan kerja.

      Delete
  2. Dalam usia kakak yg dah tua pun ada niat lagi nak jana wang dari rumah tapi itulah rasa bagaikan dah lewat. Selalu kakak kata pada anak-anak cuba cari duit dari rumah. Rasa kakak, anak no. 2 kakak ada talent utk ke arah itu. Sebab sekarang ni pun dia dah buat walau masih sekolah lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah saya doakan akak dan anak akak berjaya. Boleh cuba akak. Nanti dah ok boleh minta anak urusakan pula. Dari situ boleh kembangkan lagi bisnesnya. Boleh rujuk panduan di atas.

      Delete
  3. semoga saya berjaya jadi WAHM hujung tahun ini. amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga berjaya Raihanah. Ramai wanita yang nak berjaya dengan WAHM ni. Semoga impian akak tercapai. Boleh belajar dengan panduan di atas.

      Delete
  4. Tinggal kat rumah tapi berpendapatan kalah akauntan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah boleh dapat macam tu jika adanya usaha dan semangat nak belajar yang berterusan.

      Delete
  5. ct pun sama idamkan nak buat fully duit dari rumah..semoga impian kita semua tercapai..amin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin. Insyallah sama-sama doa Ctom. Semoga cita-cita semua wanita tercapai nak jana wang dari rumah.

      Delete
  6. Ramai dah buat business online nie... Tu yang gomen suruh daftar sebagai peniaga online... Lehh collect GST sekali...👌

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Ramai yang berjaya buat bisnes online. GST nak tak nak kena bayar juga. Semua orang berniaga dah tak dapat lari dari benda ni. Kita yang menjadi pengguna pun sama juga. Kena bayar untuk GST ni. Tapi apa yang penting kena ushaa nak ringankan beban kos hidup diri dan keluarga kan.

      Delete

Komen Dengan Berhemah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...