Tuesday, March 8, 2016

Wanita Buat Bisnes Di Rumah Demi Anak

Assalamualaikum dan salam sejahtera
Wanita Buat Bisnes Di Rumah Demi Anak. Yea kisah macam ni banyak kita dengar dalam masyarakat kita sekarang. Sebenarnya benda ni dah ada sejak zaman ibu ayah kita lagi. Oleh kerana si suami atau bapa keluar mencari rezeki. Mak di rumah menjaga anak-anak.

Wanita Buat Bisnes Di Rumah Demi Anak, Panduan Jana Wang Di Rumah Untuk Wanita,
Wanita Buat Bisnes Di Rumah Demi Anak
Zaman dulu, rasanya hidup tak rasa susah sangat lagi. Dah cukup suami yang bekerja. Isteri jaga anak-anak dan uruskan hal keluarga di rumah. Zaman sekarang pun ada lagi macam tu. Tapi oleh kerana keadaan ekonomi yang semakin hari makin perlu menambahkan belanja banyak di rumah. Jadi kaum hawa atau isteri pun terpaksa keluar rumah untuk bekerja juga.

Bila isteri kerja juga. Keadaan rumah banyak yang 'kurang' terurus. Makan minum keluarga, siapa nak jaga anak yang kecil lagi di rumah, rumah tinggal  kosong bila anak balik sekolah dan macam-macam lagi.

Wanita Buat Bisnes Di Rumah Demi Anak
Yea oleh kerana banyak perkara yang tak dapat diuruskan dengan baik. Terkejar pagi-pagi nak pergi kerja dan nak uruskan anak-anak lagi. Yasmin buat bisnes dari rumah. Katanya keputusan ni dia buat nak selamatkan keadaan dan demi menjaga keselesaan diri dan keluarga.

Itulah keputusan yang dibuat oleh Yasmin. Kawan kerja satu pejabat saya dulu. Dah beberapa tahun di buat bisnes di rumah. Alhamdulillah katanya dah dapat 'gaji' sekarang sama dengan gaji dia dapat masa kerja di pejabat dulu. Tahniah yasmin! Dah jadi wanita yang boleh jana wang dari rumah.

Dia mula buat bisnes jual barang baby bila nak dapat anak pertama, ada dua kerja masa tu. Dari hari ke hari dia cerita permintaan makin banyak. Jualan biasanya diuruskan bila balik dari kerja atau pun pada hari minggu. Tapi bila dah banyak dari situ di terfikir nak buat bisnes secara full time di rumah.

Bila dah ok dan belajar tentang selok belok buat bisnes di rumah ni. Akhirnya dia bagi surat berhanti dan teruskan urusan bisnes dia secara sepenuh masa. Hari ni dah tak perlu nak terkejar-kejar nak pergi kerja pagi-pagi, sibuk dengan urusan anak-anak dan suami lagi, dah boleh kerja dari rumah.

Ini kisah yang saya nak kongsikan buat golongan wanita di luar sana. Sebenarnya boleh dan ramai dah yang dah berjaya dengan wanita buat bisnes di rumah demi anak-anak macam Yasmin ni. Apa yang penting kena belajar dan mulakan langkah yang betul.

Yasmin belajar semua ni dari Panduan Jana Wang Di Rumah Untuk Wanita ni. Ramai wanita hari ni belajar dan dapat hasil bila buat bisnes dirumah. Jika anda nak dapat perkara yang sama. Boleh dapatkan Panduan Jana Wang Di Rumah Untuk Wanita seperti yasmin dan wanita lain juga. Belajar dan berusahalah..

Panduan Jana Wang Di Rumah Untuk Wanita
Mungkin perubahan yang kita buat hari ini, mampu membantu kita di hari  yang mendatang. Selamat berusaha.

12 comments:

  1. Kehendak, kemampuan diri dan kebolehan kena seiringkan utk menjana duit dari rumah. Macam Yasmin dia cepat bertindak - pandai!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu akak. Dengan adanya usaha dan semangat nak berjaya. Ramai golongan wanita yang buat kerja dari rumah. Sambil bantu meningkatkan ekonomi keluarga. Mereka juga dapat jaga anak-anak dengan baik di rumah. Boleh belajar dengan panduan di atas.

      Delete
  2. Ekonomi menekan. Jadi wanita pun ramai yg dah perlu bekerjaya. Saya setuju sekiranya dikatakan wanita berkahwin, option terbaik jika boleh, ialah bekerja..jana wang di rumah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu DZ. Bekerja dari rumah untuk wanita sekarang amat sesuai. Zaman dah banyak ada kemudahan. Boleh berniaga di internet dah jadi mudah sekarang. Wanita boleh bantu tambahkan pendapatan keluarga juga.

      Delete
  3. Di mana ada usaha di situ ada kemahuan, asalkan kita gigih untuk berusaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Hari ni nak buat duit dan jalankan bisnes dari rumah dah tak susah. Semuanya dihujung jari. Kena belajar dan rajin usaha insyallah boleh capai semua tu. Boleh rujuk panduan di atas nak berjaya dengan mudah buat bisnes dari rumah, terutamanya golongan wanita.

      Delete
  4. ekonomi sekarang ini memang sangat prlu ibu pun bekerja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Dengan adanya panduan macam ni boleh bantu ibu-ibu menjana pendapatan dari rumah sendiri tanpa perlu keluar bekerja. Boleh dapatkan panduan di atas. Insyallah ianya banyak membantu wanita untuk bekerja dari rumah.

      Delete
  5. Kerana yang tersayang, memang tulah akan jadi pemangkin kejayaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Ria, biasanya mereka yang nak bekerja dari rumah ni nak jaga hubungan kasih sayang dengan keluarga. Nak lihat sendiri apa yang anak-anak buat di rumah sambil menguruskan mereka boleh juga buat bisnes yang boleh mendatangkan pendapatan buat keluarga tersayang.

      Delete
  6. Setuju... Kehidupan sekarang nie sangat mencabar... Kalau nak harapkan satu sumber pendapatan memang susah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Kita usaha cari rezeki. Usaha dan doa insyallah akan beroleh hasilnya. Boleh pelbagaikan sumber nak jana pendapatan. Dari rumah pun ramai yang berjaya juga buat kerja. Terutamaya golongan wanita yang menjadi suri rumah tangga. Boleh rujuk panduan di atas untuk ilmu tambahan bagi membina perniagaan dari rumah.

      Delete

Komen Dengan Berhemah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...