Monday, January 11, 2016

Kerja Dari Rumah 2016

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Kerja Dari Rumah 2016. Tahun 2016 baru masuk beberapa hari. Tak kira orang biasa mahupun pak menteri yang sibuk dengan keadaan tahun baru 2016 ini. Tahun yang banyak cabaran dan dugaan buat semua rakyat di mana-mana negara termasuk juga Malaysia.

Kerja Dari Rumah 2016, Jobdirumah, Part time,
Kerja Dari Rumah 2016
Tahun 2016 ini jika kita lihat penyusutan mata wang amat ketara dan nampak macam belum nak pulih lagi. Jika dulu Ringgit Malaysia nak banding dengan dolar US dalam 1 USD duit kita RM3.50 macam tu. Sekarang besar bezanya. Dah jadi RM4.39 macam tu. Sekejap turun sekejap naik. Nak jadi RM3 balik macam lambat aje lagi.

Pun begitu hidup kena teruskan juga, buat apa nak kalut sangat dengan kadar tukaran tersebut bagi diri kita yang tak ada apa-apa bisnes yang memerlukan beli barang mahupun jual barang ke luar negara. Namum bagi mereka-mereka yang terlibat dalam urusan jua beli dalam bentuk USD memang terasa kesannya.

Kesan daripada keadaan ekonomi dunia dan negara yang tak menentu ini kita juga dah mula rasa. Ingatkan tak kena kan. Tapi akhirnya kena juga.  Harga barang nampaknya naik, jika dulu rasa macam murah sekarang dah naik dah. Tambang pengangkutan awam pun naik juga, bas teksi tidak terkecuali. LRT , KTM dan kenderaan yang sama waktu denganya juga naik. Kesannya kos sara hidup meningkat.  Dengan GST, kenaikan kadar tol dan pengurangan subsidi minyak makin terasa pula jika kita ada kenderaan sendiri. Orang ada driver tak ada masalah.

Jika dulu hasil dari gaji kita kerja boleh nak menampung perbelanjaan diri dan keluarga. Sekarang pun masih boleh tampung cuma kadang-kadang bila hujung bulan rasa macam kurang sikit. Nak buat simpanan, nak bagi ibu bapa, nak bayar hutang PTPTN dan lain-lain lagi.

Buat Kerja Dari Rumah 2016
Yea inilah antara cadangan pak menteri. Minta kita buat kerja kedua atau buat dua kerja. Bagi yang dah ada kerja tetap. Habis dari kerja tetap cuba-cubalah lapangkan masa buat kerja kedua. Buat kerja yang boleh kita buat dari rumah secara online.

Oleh kerana saya dah mula lama dengan kerja dari rumah ini sebagai peluang untuk saya tambah pendapatan saya. Jadi tak susah untuk saya kongsikan di sini bagi membantu rakan-rakan yang rasanya teringin nak buat kerja kedua sebagai salah satu cara menjana pendapatan dari rumah.

Kat sini saya nak khususkan untuk cara buat kerja dari rumah melalui Portal Jobdirumah sahaja. Dah lama saya sertai jobdirumah dan saya dapat hasil dari kerja-kerja yang saya buat dari kerja melalui Portal Jobdirumah. Alhamdulillah.

Kerja-kerja di dalam portal jobdirumah ini membolehkan anda buat kerja dari rumah. Anda bebas memilih mana-mana kerja yang anda rasa sesuai nak buat. Bila dah dapat kerja tersebut anda buat. Bila dah siap hantar kerja tersebut dan anda akan menerima bayaranya. Mudah aje.

Cara-cara nak buat kerja dalam jobdirumah begini:-
1) Daftar diri anda dengan Portal Jobdirumah-->> Daftar Jobdirumah (klik sini)
2) Lepas daftar anda akan dapat panduan bertulis dan video panduan cara nak buat kerja yang diberikan oleh pihak jobdirumah.
3) Setiap hari pihak jobdirumah akan hantar email kekosongan kerja kepada anda.
4) Dari email tersebut, pilih kerja yang anda nak buat dan mohon kerja yang anda nak buat.
5) Bila dah dapat kerja buat dengan sebaiknya kerja tersebut.
6) Dah siap hantar kerja yang anda buat tadi dan terima bayaran.

Ulang langkah 3 hingga 6 untuk kerja seterusnya. Ini contoh kerja jobdirumah. Kepada yang nak tengok boleh tengok yea.

Ramai yang dah berjaya mendapat hasil dari kerja yang terdapat dalam portal jobdirumah ini. Apa yang penting jika nak menambah pandapatan dari rumah, anda kena rajin berusaha. Jika anda rajin, semuanya akan jadi mudah.

Berminat nak buat kerja dari rumah 2016 ini. Boleh dapatkan Panduan Jobdirumah 2016 (klik disini)

Usaha tangga kejayaan. Selamat maju jaya kawan-kawan.

16 comments:

  1. Replies
    1. Terima kasih Sam atas kunjungan. Boleh cuba jobdirumah.

      Delete
  2. Baca step yg diberi nampak mudah benar
    Tapi entah bila kakak nak rajin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudah nak buat jobdirumah. Panduan yang diberikan oleh mereka sangat mambantu.

      Delete
  3. semoga berjaya semua yang mencuba

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat berusaha dan berjaya. Terima kasih Raihanah.

      Delete
    2. sama-sama, banyak dah kejayaan sapa yang buat kerja di rumah

      Delete
    3. Betul tu. Siapa yang rajin ambil peluang buat kerja di rumah macam ni insyallah boleh berjaya.

      Delete
  4. terima kasih perkongsian ini..ada juga terfikir untuk mencuba...adakan semua menggunakan Bahasa Inggeris atau kita boleh meminta untuk berurusan dengan melunaskan tugas menggunakan Bahasa Melayu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebanyakan bahasa Inggeris mudah aje. Boleh guna google traslate. Jika pandai cari ada juga yang dalam Bahasa Melayu. Buat kerja yang mudah dahulu untuk permulaan. Dah lama akan jumpa rentaknya. Cubalah Perdu Cinta.

      Delete
  5. banyak dah bukti kejayaan blogger dengan jobdirumah nih... cuma hanya sedikit sahaja yang mengambil peluang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Ramai yang dah berjaya buat duit dengan jobdirumah. Insyallah boleh tambah pendapatan. Boleh cuba Tuan.

      Delete
  6. Bole bagitau suami ni kut berminat buat bersama :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh cuba. Ramai yang buat kerja ni dari rumah. Insyallah boleh tambah pendapatan.

      Delete
  7. Salam, apa contoh2 kerja yg saudara dah pernah buat dan berapa lama n berapa byk yg saudara dah jana? Kalau saudara x keberatan nk jwb hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Contoh kerja boleh tengok kat atas tu. Saya ada bagi link contoh kerja. Nak senarai semua jenuh juga. Berapa banyak dah jana? -dah lebih 10K. Saya dah buat lama juga jobdirumah ni. Cubalah jika nak tambah pendapatan Luqman.

      Delete

Komen Dengan Berhemah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...