Friday, January 22, 2016

Cara Nak Berjaya Buat Dua Kerja

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Cara Nak Berjaya Buat Dua Kerja. Yea dua kerja, antara cadangan yang mendapat liputan hangat dikalangan rakyat Malaysia. Ianya bermula bila perkara ni dicadangkan oleh pak menteri. Cadangan ni pada saya banyak baiknya. Namun bagi yang tak 'berkemampuan' nak buat dua kerja ni baik tak payah nak buat. Takut nanti parah pula jadinya.

Cara Nak Berjaya Buat Dua Kerja, dua kerja,
Cara Nak Berjaya Buat Dua Kerja
Berbalik kepada cerita cara nak berjaya buat dua kerja ni, perkara ni saya dapat dari kawan pejabat saya Siti. Dia ada cerita yang kawan dekat rumah dia buat dua kerja. Alhamdulillah menjadi bisnesnya. Kerja dari rumah aje.

Itulah, perkara ni sebenarnya banyak yang baik. Dengan buat dua kerja ni boleh menambahkan pendapatan kita. Apa yang penting bila buat dua kerja, kena pandai urus masa dengan sebaiknya. Jangan nanti jadi yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran. Jika rasa nak buat dua kerja belajar tentang bisnes yang kita nak buat tu dulu. Dah tahu selok belok dia bolehlah nak buat dua tiga kerja ker atau banyak kerja. Jika tahu macam ni insyallah tak ada masalah. Tak ada isu buat kerja dua jadi masalah kepada kita semua.

Kisah Kawan Siti Buat Dua Kerja
Macam Siti cerita, kawan dekat rumah dia tu sebenarnya dah ada kerja tetap. Tapi dia biasa buat kerja kedua ni kebanyakannya pada hari minggu dan pada hari-hari cuti. Jika terpaksa buat urusan pada hari kerja, dia dah sediakan siap-siap barang keperluan tersebut bagi sedara dan anak-anak dia buat.

Macam menarik juga. Bila saya tanya, dia cerita kawan dia buat bisnes aiskrim. Yea bisnes aiskrim. Nampak macam lekeh aje, tak nampak macam ada class langsung pada pandangan setengah-setengah orang. Tapi bila saya tanya cerita dari Siti. Dia cakap, jiran dia tu boleh dapat kering-kering 4K sebulan. Kira-kira dalam RM4000-RM5000 sebulan bergantung kepada tempahan dan permintaan.

Tempahan tu jika ada yang tempahan minta dia buat untuk kenduri kahwin ataupun majlis doa selamat dan macam-macam lagi. Kalau yang permintaan tu, sebab dia dah ada pelanggan tetap. Biasanya pelanggan tu dah kautim siap-siap dengan dia. Jadi dia buat aiskrim tu dan pelanggan tetap dia datang ambil di rumah. Mudah kan?

Semua ilmu ni mudah aje jika nak belajar. Boleh baca panduan bisnes aiskrim Anak Chef Li Jutawan Senyap ajar ni. Semua diceritakan satu persatu di dalamnya. Dari A sampai Z, lengkap panduanya. Tak rugi belajar ilmu bisnes aiskrim secara part time ni. Mana tahu lepas ni boleh buat kerja kedua dengan aiskrim macam kawan Siti ni. Boleh baca panduanya di sin-->> Panduan Bisnes Aiskrim

Cara Nak Berjaya Buat Dua Kerja Mudah
Itulah faedahnya ada ilmu. Nak berjaya bukan susah jika kena dengan caranya. Apa yang penting, semuanya bergantung kepada diri sendiri sama ada nak atau tak nak. Bagi yang tak nak macam-macam alasan yang diletakan.

Namun bagi yang rajin berusaha nak tambah pendapatan diri dan keluarga. Semua ini boleh dibuat dengan adanya minat dan kesungguhan.

Oklah, bagi yang cari cara nak berjaya dengan buat dua kerja ni. Saya nasihatakan anda rajin belajar dan juga rajin buat kerja. Lepas dapat hasil, dengan sendirinya akan datang minat. Boleh juga buat kerja part time dari rumah  di dalam Portal Jobdirumah.

Banyak peluang kerja secara part time dalam jobdirumah sekarang. Nak tahu boleh tengok Panduan Jobdirumah 2016 ini.

Selamat berusaha.

Aiskrim Sedap
Jom makan aiskrim sedap

7 comments:

  1. Ikut saranan Pak Menteri.... Than nie kena cari satu lagi kerja...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yea saranan yang mendapat liputan hangat. Boleh cuba buat jobdirumah jika nak tambah pendapatan dengan dua kerja ni Izni.

      Delete
  2. kalau ikutkan hati nak buat kerja 3 dalam 1 pulak lepas nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada masa mudah boleh buat kerja secara online. Banyak boleh dapat hasil dari buat dua kerja. Siapa yang berusaha insyallah dapat.

      Delete
  3. Hubby kakak dah lama buat 2 kerja dari bujang sampai dah tua sekarang ni. Kalau harap makan gaji memang sekadar cukup makan-pakai tapi nak lebih-lebih memang susahlah kalau tanpa usaha buat kerja lain.. kakak dulu ye buat dua kerja masa muda dah tua ni kerja office ajelah hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah hakikatnya ramai dah buat kerja lebih daripada satu sejak dulu

      Delete
  4. Betul tu kakak. Jika gaji dan banyak ok lah tak nak buat dua kerja kan. Tapi jika biasa-biasa aje ramai antara kita yang buat dua kerja. Buat 2 kerja yang mudah aje. Tak ganggu masa kerja utama kita. Boleh cuba buat kerja kedua di atas. Insyallah boleh tambah pendapatan.

    ReplyDelete

Komen Dengan Berhemah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...