Friday, January 15, 2016

Cara Pelajar Nak Cari Duit Lebih

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Cara Pelajar Nak Cari Duit Lebih. Yea sekarang ni pelajar pun dah pandai cari wang poket sendiri. Betulkan? Cuba ingat balik kawan-kawan anda di tempat anda belajar. Memang akan jumpa punya.

Jika anda seorang pelajar yang belajar di universiti atau di kolej-kolej mesti anda akan lihat, ramai pelajar yang buat kerja sampingan. Memang mereka belajar sama dengan anda, tapi disamping belajar mereka ada usaha nak cari duit belanja sendiri tanpa mengharapkan duit dari mak ayah atau saki baki PTPTN setiap semeste. Betul tak?

Cara Pelajar Nak Cari Duit Lebih
Cara Pelajar Nak Cari Duit Lebih
Kisah Saya Cari Duit Masa Belajar
Yea, saya juga sebelum ini belajar di universti juga. Rasanya masa tu kos hidup tidak setinggi sekarang kot. Masih belum ada lagi Bucer Buku 1Malaysia (BB1M) dan macam-macam lagi. Yang ada PTPTN atau pun kalau yang ok dapat biasiswa dari mana-mana agensi kerajaan mahupun swasta.

Alhamdulillah saya dapat PTPTN. Ada juga saya ingat kawan-kawan yang tak dapat, mungkin sebab ibu bapa dia banyak duit sikit kot. Jadi tak perlu nak guna khidmat tabung berbunga PTPTN.

Saya di universiti buat bisnes kecil-kecil aje. Jual makanan ringan dan jadi ejen tiket bas balik kampung musim student balik kampung cuti semesta. Jadi sedikit sebanyak duit yang dapat tu bolehlah saya gunakan sebagai duit poket belajar dan boleh beli benda-benda saya saya perlukan bila rasa nak. Alhamdulllah ada rezeki lebih. Balik kampung boleh belanja makan dan beli macam-macam lagi buat keluarga di kampung.

Ini antara kenangan manis saya sebagai student nak cari nak cari duit lebih masa belajar. Banyak lagi sebenarnya cara pelajar nak cari duit lebih ni.  Masa tu tak ada lagi kemudahan internet yang selesa di universiti. Jika nak guna internet kena pegi kat makmal komputer. Itu pun tak boleh lama-lama. Orang lain pun nak guna juga. Dalam sejam tu dah kira lama. Itu pun untuk cari bahan tugasan balik buat kat pc sendiri.

Cara Mudah Untuk Pelajar Cari Duit Lebih
Alhamdulillah sekarang ni kemudahan banyak disediakan di tempat belajar. Ada universiti yang bagi kemudahan internet percuma untuk pelajar. Student duduk dalam bilik pun boleh dapat internet. Ada juga yang bagi kemudahan internet ini hanya di kawasan dewan kuliah aje. Di asrama pelajar tak ada. Macam-macam. Tapi yang bestnya student hari ini lagi senang nak dapat kemudahan internet percuma nak bandingkan masa saya belajar dulu.

Dengan kemudahan internet ini mudahlah pelajar nak buat tugasan yang pensyarah bagi. Nak cari bahan, nak berhubung dengan rakan-rakan dan macam-macam lagi. Sebaiknya sebagai pelajar gunalah kemudahan ini dengan sebaiknya.

Dengan kemudahan internet percuma ini pada saya memudahkan pelajar juga nak cari duit tambahan untuk menampung perbelanjaan mereka.

Yea, sekarang ni banyak cara yang boleh student buat untuk menambah pendapatan mereka dengan internet ini. Salah satu cara dengan buat kerja secara online dari Portal Jobdirumah.

Ramai juga pelajar sekarang ni yang buat kerja dari portal Jobdirumah. Cara pelajar nak cari duit lebih ini amat berkesan. Caranya mudah bagi yang rajin nak tambah pendapatan dengannya. Berikut adalah langkah-langkahnya.

1) Daftarkan diri anda dalam Portal Jobdirumah-->> Daftar Jobdirumah (klik sini)
2) Lepas daftar dapat panduan bertulis dan video tutorial cara nak buat kerja dalam jobdirumah. Baca dan tengok sampai faham.
3) Setiap hari pihak jobdirumah akan hantar email kerja kosong kepada anda. Pilih kerja yang sesuai dan mohon kerja yang anda rasa boleh buat.
4) Dapat kerja/tugasan tersebut buat dengan sebaiknya.
5) Dah siap, hantar tugasan dan dapatkan bayaran atas kerja tersebut.

Ulang langkah 3-5 di atas untuk kerja-kerja baru. Jika anda ada banyak masa, boleh mohon kerja lebih daripada satu. Jika tak ada masa, buat satu-satu tugasan dan dapatkan bayaran atas kerja yang dibuat.

Oleh kerana sibuk dengan tugasan belajar, saya nasihatkan pelajar-pelajar yang nak buat kerja dalam jobdirumah secara online ini buat kerja dan bahagikan masa dengan sebaiknya. Jangan nanti boleh ganggu masa belajar anda.

Tetapi jika anda ada masa macam cuti semesta atau cuti hujung minggu yang panjang. Bolehlah nak minta kerja lebih daripada satu kerja. Boleh buat kerja dari rumah anda masa cuti.

Kerja-kerja dalam jobdirumah ini mudah aje jika pandai cari. Carilah yang kerja mudah dan dapat bayaran MAHAL. Tapi baru-baru nak biasakan diri boleh aje cuba mana-mana kerja yang rasa mudah nak buat. Ini ada contoh kerja jobdirumah, anda boleh tengok.

Oklah, sebagai pelajar gunakan masa anda dengan sebaiknya. Usaha tangga kejayaan. Siapa berusaha dia yang akan dapat.

Berminat nak buat kerja dan tambah pendapatan. Dapatkan Panduan Jobdirumah 2016 (klik sini)

Selamat maju jaya. Kini lebih mudah cara pelajar nak cari duit lebih.

28 comments:

  1. hendak seribu daya tak hendak seribu dalih , betul tak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Jika rajin berusaha insyallah boleh dapat. Apa yang penting kena rajin kan.

      Delete
  2. secara peribadi saya rasa peranan kerajaan juga penting, sekarang banyak peranan kerajaan telah diketepikan. sebabnya cuma 1, sebab kerajaan tiada duit dan lebih utamakan hal2 lain berbanding kebajikan rakyat. tapi rakyat malaysia majoriti pun telah buat banyak kerja, termasuk pelajar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai yang cari kerja kedua untuk tambah pendapatan. Jika nak buat kerja dengan online. Boleh buat jobdirumah. Daftar dan buat kerja. Nanti dapat hasil.

      Delete
    2. betul tu, usahalah juga, ringankan dan bantu ibu bapa

      Delete
    3. Ramai juga pelajar yang buat jobdirumah bagi meringankan beban kos sara hidup sekarang ni. Ianya berhasil bila dapat duit hasil dari buat kerja dalam jobdirumah.

      Delete
  3. budak sekarang beruntung sebab nak buat kerja sambilan tak perlu kelur bilik pun... siapa yang pandai cari peluang, depan computer jer dah boleh buat kerja... sebenarnya peluang-peluang yang ramai yang tak tahu... so, sebagai blogger, kita patut share peluang-peluang kerja online yang ada...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peluang kerja online untuk pelajar. Jom buat jobdirumah.

      Delete
  4. salam

    cahayacinta.com
    nak maju nak duit senang kita ada ilmu dan ada duit semua boleh jadi seiring.amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Ikut panduan mereka yang dah berjaya. Insyallah akan dapat hasilnya. Boleh cuba buat jobdirumah juga cahaya.

      Delete
  5. banyak kerja sambilan sekarang ni, online pun banyak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Buat kerja online macam ni memudahkan pelajar nak dapat income sampingan. Lagi mudah untuk pelajar buat duit masa cuti semesta mereka juga.

      Delete
  6. Zaman serba canggih ni, buat duit pun hujung jari jer. Nak dengan tak nak jer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Ramai yang buat kerja dalam jobdirumah. Boleh buat bila ada masa terluang. Pelajar pun ramai yang gunakan peluang ini untuk menambah pendapatan dan duit poket mereka.

      Delete
  7. Masa says belajar dulu says jual nasi lemak jer.naik tangga Turin tangga jual nasi. Sebab nak carik duit lebih. Tapi Sekarang..bebudak student ada peluang buat side income...bagus..pilihan yg bijak kalau mencuba.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yea. Betul tu. Pelajar boleh buat duit dengn menyertai jobdirumah tersebut, di mana-mana boleh nak dapat hasil asalkan rajin berusaha.

      Delete
  8. tapi student tak boleh buat paypal kalau takde card credit. macam mana ye process pembayaran tu kalau tak boleh buat paypal?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh buat. Guna mana-mana bank pun boleh. Daftar paypal dengan Debit Card yang ada tulis 'visa' kat atas kad tu. Maybank,Cimb,RHB Bank, Public Bank dan Bank lain-lain semua dah accept paypal sekarang ni. Nak mudah pergi bank tanya cara dia. Tak pun google aje cara nak buat paypal kat internet. Nanti akan ada cara yang mereka ajar. Mudah aje Ayuni.

      Delete
  9. Sekarang masih open lagi ke? Saya ingin mencuba. Saya student dan ingin cari duit lebih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak lagi kosongan yang ada, anda boleh cuba. Bagus pelajar buat kerja macam ni. Boleh tambah duit poket masa belajar. Cubalah.

      Delete
  10. Betul ke ni. Saya nak cuba tapi macam was was je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh cuba Suhadah. Ramai yang dah berjaya dan mendapat hasil dengan jobdirumah. Bolah tambah pendapatan. Mulakan dengan kerja yang mudah dahulu. Bila dah mahir boleh buat kerja yang susah dan bayarannya juga mahal. Cubalah.

      Delete
  11. Kalo yg dah bekerja pun boleh buat ke job di rumah ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolong jawap.. Boleh. Ramai orang yang dah ada kerja tetap buat jobdirumah. Boleh buat kerja part time dengannya. Ada masa lapang buat boleh tambah income.

      Delete
  12. nk tny..klau dftar jobdirumah ni, dikira jd ahli smpai bila2 ke.??cnth,,bgai plar klau time exam 2 msti busy, so mngkin akn tngguhkn krja ni bbrpa mnggu or a month..x apa ke klau mcm 2.?? and one more thing,klau kita nak quit mcm mna.??bleh ke.??.....

    reply please..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya cuba balas.
      1-Jobdirumah ni sekali daftar aje. Bila daftar jadi ahli selamanya.
      2-Boleh aje bila sibuk atau ada hal kita tak buat kerja, saya pun macam tu juga, buat kerja bila ada masa free aje. Tak ada masalah.
      3-Nak berhenti boleh aje. Tak perlu mohon kerja. Jadi Aineyra tak akan dapat kerja. Bila mohon kerja aje baru dapat kerja. Tak mohon mereka tak bagi. Cuma katalah setelah setahun kemudian rasa nak buat kerja balik. Boleh mohon kerja baru, dapat kerja boleh buat kerja tersebut dan terima bayaran.

      Harap jawapan di atas membantu. Seronok buat jobdirumah, boleh tambah pendapatan. Cubalah.

      Delete
  13. Macam best je..betul ke nihh?? Ada dikenakan bayaran apa apa tk..mohon balasan please

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang best. Jadi pelajar pun boleh buat duit sekarang jika rajin. Daftar jadi ahli jobdirumah. Nanti pihak jobdirumah akan bagi panduan bertulis dan panduan video. Boleh cuba jika nak tambah pendapatan.

      Delete

Komen Dengan Berhemah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...