Monday, October 31, 2016

Cara Buat Duit Masa Lapang

Cara Buat Duit Masa Lapang.Yea masa lapang. Anda ada masa lapang? Jika tanya kat orang di sekeliling kita pasti ramai yang cakap tak ada masa lapang. Saya nak buat itu, saya nak buat ini. Macam-macam benda dan kerja yang dia nak buat.
Cara Buat Duit Masa Lapang, jobdirumah, masa lapang,
Cara Buat Duit Masa Lapang
Semua kita ada masa 24jam sehari. Waktu ni semua orang ada. Cuma macam mana setiap kita nak uruskan masa 24jam yang ada bergantung kepada diri masing-masing. Bagi yang pandai uruskan masa yang ada, terutamanya masa lapang. Waktu tersebut boleh digunakan dengan sebaiknya untuk dimanfaatkan dengan cara buat duit dengan masa lapang yang berguna.

Bagi mereka yang pandai gunakan masa mereka. Pasti setiap hari akan ada masa yang diperuntukkan untuk setiap aktiviti harian mereka. Seperti waktu kerja, bersukan, waktu makan, waktu ibadat, waktu rehat serta tidur dan macam-macam waktu lagi.

Bagi yang bijak menguruskan masa, sedikit masa yang ada akan diperuntukkan untuk mancari cara buat duit pada masa lapang. Masa lapang setiap daripada kita adalah terhad. Ada yang panjang, dan yang singkat.

Bagi anda yang ada masa lapang, sama ada singkat atau panjang. Saya nak syorkan anda buat kerja yang boleh menambahkan pendapatan harian anda. Kerja ni boleh dibuat dirumah atau setelah selesai waktu pejabat anda.

Ianya adalah kerja secara online dari Portal Jobdirumah. Anda buat kerja yang terdapat dalam portal ni, dan setelah selesai, anda akan dibayar seperti harga yang telah dipersetujui antara anda dan pihak majikan.

Caranya macam ni:-
1) Daftar dalam Portal Jobdirumah (klik sini)
2) Setelah daftar, anda akan diberi username dan password untuk masuk dalam portal ahli jobdirumah
3) Setelah itu, baca tutorial panduan bertulis dan lihat tutorial panduan video yang pihak jobdirumah sediakan.
4) Kemaskini maklumat diri dan profil anda, masukkan kemahiran, bayaran anggaran, skill dan perkara-perkara berkaitan yang anda miliki. Kuatkan info ini dengan menyertakan pengalaman yang anda miliki, lokasi, resume dan maklumat lain yang berkaitan.
5) Semak senarai kerja daripada platform antarabangsa dibahagian job listing, pilih kerja yang anda mahu, klik "Apply", dan mula buat duit dari rumah!

Semua ini akan jadi mudah bila anda mula buat kerja dan menerima kerja pertama dari majikan anda. Bila dah tahu selok belok kerja dalam ni. Insyallah anda mampu untuk menjana pendapatan dari rumah secara online untuk kerja seterusnya.

Jangan lepaskan peluang dengan cara buat duit masa lapang dari portal kerja online jobdirumah ini. Ramai dikalangan suri rumah, pelajar dan mereka-mereka yang rajin buat kerja part time berjaya manambahkan pendapatan dari portal ini.

Berminat nak buat duit dari Portal Jobdirumah. Anda boleh daftar disini--->> Pandaftaran Jobdirumah (klik sini)

Seronok buat kerja dalam portal jobdirumah veris 3 baru. Ada kerja dari dalam dan luar negara. Tak perlu nak bersaing dengan ramai orang untuk dapatkan kerja. Jom tambah pendapatan!

19 comments:

  1. kalau saya takde dah masa lapang sekarang ni. harga minyak makin naik maka kena makin usaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus macam tu. Teruskan usaha murni untuk berjaya. Bagi yang minat nak tambah pendapatan secara online. Boleh cuba buat kerja dari jobdirumah. Insyallah berbaloi.

      Delete
    2. Bagus tu. Usaha tangga kejayaan.

      Delete
  2. Memang betul 24 jam sama semua diberikan tapi macam kakak ni mungkin kakak yg tak pandai membahagikan masa tu yg rasa macam tak cukup masa aje...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah nanti ada masa boleh cuba akak. Ramai yang dapat hasil buat kerja dari rumah sambil isi masa lapang.

      Delete
  3. Masa yg ada tu lebih banyak bersantai santai jer kerjanya hakak ni PM hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersantai sambil tambah income pun ok akak bila ada masa lapang. Boleh tampung perbelanjaan jadilah.

      Delete
  4. Masa yang ada memang tak boleh dibuang macam tu saja, kena ada idea kreatif nak jana pendapatan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Ramai yang manfaatkan masa lapang yang ada bagi menambahkan pendapatan mereka. Boleh cuba buat jobdirumah di atas.

      Delete
  5. ya memang masa lapang harus dimanfaatkan sebaik mungkin.. thanks infonya Gan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, manfaatkan masa lapang dengan buat kerja online dari rumah dengan jobdirumah, boleh tambah pendapatan. Boleh cuba juga Tgallery.

      Delete
  6. yang penting rajin usaha buat kerja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Ada masa lapang buat kerja dalam jobdirumah ni boleh dapat hasil. Bagi yang berminat nak tambah pendapatan, kena cuba.

      Delete
  7. Nanti saya baca.
    Masih driving ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hujung tahun ni banyak masa lapang bagi cikgu2 especially. boleh manfaatkan utk cari duit lebih

      Delete
  8. Masa lapang mak mmg habis kat blogwalking jer JDR huhu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak rajin blogwalking. Nanti boleh bagi masa buat jobdirumah sambil-sambil. Insyallah boleh tambah income.

      Delete

Komen Dengan Berhemah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...