Tuesday, April 5, 2016

Dapat Apa Selepas Sertai Jobdirumah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Yea. Jedy kawan saya tanya saya, dapat apa selepas sertai Jobdirumah?

Macam tak dapat hasil seperti yang dikata. Kata Jedy lagi, dia daftar dalam Jobdirumah tu tapi tak dapat kerja apa-apa pun? Duit pun belum dapat lagi. Tak ada yang nak bagi kerja kat dia dan macam-macam lagi.

Dapat Apa Selepas Sertai Jobdirumah, Panduan Jobdirumah,
Panduan Jobdirumah yang Osem
Saya tanya dia, dan bila tanya dapatlah tahu cerita sebenar.

Dia tak baca habis lagi panduan dan TAK tengok video panduan yang pihak jobdirumah bagi. Jika tak baca dan tengok semua tu. Mestilah tak daftar kat website yang pihak jobdirumah bagi. Tak buat macam saranan yang pihak jobdirumah suruh. Mana nak datang kerja dan dapat duit. Tak buat semua tu memang tak bolehlah nak tambah pendapatan.

Saya juga macam tu masa mula-mula buat jobdirumah. Rasa macam susah aje nak dapat hasil. Rasa hampa juga mula-mula tu lepas tu saya buka mata balik.

Saya berusaha dan baiki mana-mana yang perlu. Baca balik panduan jobdirumah yang diberi. Buat dan daftar apa-apa yang perlu. Apa yang penting jangan PUTUS ASA. Cuba lagi dan lagi sampai BERJAYA. Bila kita cuba dan buat dengan berterusan. Lama-lama kita akan belajar dan perbaiki diri kita.

Apa saja kerja memang susah masa mula-mula nak buat. Tapi bila kita dah selalu buat dan belajar, insyallah jadi mudah.

Masa kita kecil dulu pun nak berjalan banyak kali juga jatuh baru pandai jalankan? Bermula dengan jatuh tu baru kita belajar. Macam tu juga buat apa-apa kerja. Bila rajin berusaha baru berjaya. Usaha tangga kejayaan.

Alhamdulillah kerja dalam jobdirumah sentiasa ada. Banyak majikan yang dah kenal saya bagi job kat saya lagi. Dapat 4-5 kerja satu bulan dah syukur sangat. Bolehlah dari hasil yang dapat tu saya gunakan untuk beli dan bayar apa-apa yang perlu. Saya suka ambil job menulis review. Tak susah, semuanya ada dalam internet. Cari dan buat aje. Dah buat, dapat bayaran.

Bila nak buat kerja dalam jobdirumah ni jangan mudah putus asa. Baca panduan dan tengok video yang pihak jobdirumah bagi. Insyallah jika ada perkara ni siapa sahaja boleh buat kerja dalam ni dan dapat hasil. Boleh aje jadikan platform jobdirumah ni sebagai langkah untuk kita memulakan dua kerja bagi yang berminat.

Jangan Putus Asa, Jobdirumah,
Yakin Pada Diri Sendiri
Jika rajin buat kerja, boleh dapat banyak. Jika malas memang tak akan dapat apa-apa.

Kepada yang berminat nak tambah duit simpanan melalui kerja dari rumah macam ni saya sarankan anda buat kerja dalam jobdirumah.

Ramai yang buat kerja dalam ni sebagai kerja part time mereka. Berminat nak tambah duit. Dapatkan Panduan Jobdirumah 2016 ini.

Jom tambah income!

8 comments:

  1. Rajin berusaha..
    Pasti Berjaya kan PMDR..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah kena usaha. Jika dapat panduan tak buat apa memang tak dapat hasil. Apa yang penting jangan mudah putus asa. Usaha sampai kita berjaya dapat hasil seperti yang diinginkan. Mana tahu suatu hari nanti boleh bekerja dari rumah sebagai kerja utama kita.

      Delete
  2. Kebanyakkan orang kita nie nak senang... Dengan cara yang senang... Malas usaha lebih sket...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang kita oleh kerana dah baisa kena suap. Jadi nak apa-apa pun sama. Tak berapa minat nak berusaha. Tapi bila orang dapat hasil mula cerita macam-macam pula. Bagi yang rajin, peluang buat kerja dalam jobdirumah ni jangan dilepaskan. Jom buat kerja dalam ni dengan mendapatkan panduan jobdirumah di atas.

      Delete
  3. kena banyakkan berusaha baru boleh berjaya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Jika rajin berusaha. Dah dapat panduan JDR kena buat kerja. Tak buat kerja tak dapat hasil. Buat kerja baru dapat hasil.

      Delete
  4. Kita wajib buat paypal ke ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebaiknya buat. Mudah nanti nak terima bayaran jika dapat majikan yang nak bagi kerja dari luar negara. Biasa majikan dari luar bayar upah hasil kita buat kerja tu melalui paypal.

      Delete

Komen Dengan Berhemah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...