Tuesday, May 10, 2016

Kerja Sambilan Di Rumah Waktu Malam

Kerja Sambilan Di Rumah Waktu Malam. Buat kerja waktu malam. Buat kerja apa tu? kerja halal ke kerja haram aku takut malam-malam.Tak ada orang.

Inilah kata-kata John kawan pejabat saya. Penakut betul John ni, nama glamor aje John ni. Nama betul dia Mohd Ha(tak eje penuh). Sejak dia masuk kerja lagi kami semua panggil dia John. Tak sempat tanya pula kenapa panggil nama tu. Mungkin sebab dia ala-ala mat salleh sikit kot. Sebab tu semua orang selesa panggil nama tu kat dia.

Kerja Sambilan Di Rumah Waktu Malam, Jobdirumah,
Kerja Sambilan Di Rumah Waktu Malam 
John suka cari peluang untuk menambah pendapatan. Dia kata tak nak kerja sampai ke tua. Kalau boleh dia nak pencen muda. Maksud pencen muda ni belum sampai umur pencen kita dah pencen tak perlu ke hulu ke hilir pergi kerja lagi. Duduk di mana-mana duit masuk. Ada income yang masuk dalam akaun kita setiap hari walaupun dah tak kerja. Seronok kan macam tu. John sama macam saya, satu kepala. Ada semangat nak pencen muda.

Dia tanya saya cara nak buat kerja sambilan di rumah waktu malam. Dia kata dia boring tak buat apa bila dah balik rumah. Saya ajar John buat kerja dalam Jobdirumah. Cerita sikit-sikit apa yang patut lepas tu John sertai Jobdirumah.

Dua tiga hari lepas sertai jobdirumah John dah semangat. Hari-hari tanya saya cara nak dapat tugasan yang masyuk dalam jobdirumah. Saya minta John baca dulu panduan yang pihak jobdirumah bagi dan buat kerja yang mudah dulu. Oleh kerana John cepat belajar, bila baca panduan yang Jobdirumah yang diberi tu. Dia dah mula buat kerja. Alhamdulillah minggu pertama dah dapat tanda-tanda kemajuan. Dia dapatkan dua kerja sekali gus. Hebat mamat ni.

Sekarang ni, bila malam dia kata dah tak pergi mana-mana sangat. Tak ada fikir nak lepak sana, merayau sini pergi tengok wayang dan macam-macam lagi. Balik kerja dia kata nak siapkan kerja lain di rumah. Kerja apa lagi jika bukan kerja yang dia bid dan dapatkan dalam jobdirumah tu.

Apa yang saya nampak. Buat kerja sambilan di rumah waktu malam dengan Jobdirumah ni memang berhasil. Ramai yang dah berjaya. Boleh dapat hasil, boleh buat bayar hutang PTPTN dan kereta. Boleh jadikan sumber bayar rumah. Itu dah jadi satu kehebatan dan pencapaian yang memberansangkan jika boleh setelkan hutang-hutang besar macam tu. Rajin berusaha insyallah boleh hasil.

Nak berjaya dengan kerja sambilan di rumah waktu malam ni kena rajin. Rajin belajar, rajin asah skill terpendam kita. Siapa lagi yang nak tolong diri kita jika bukan kita sendiri. Belajar dan tak mudah putus asa. Semangat tu jika ada dah boleh pergi jauh dah.

Oklah, jika anda berminat nak buat kerja sambilan di rumah waktu malam juga. Boleh sertai jobdirumah. Buat waktu malam ni maksudnya buat kerja bila ada masa free di rumah. Siang hari dah sibuk di pejabat, dari tak buat apa tengok tv aje. Baik buat kerja sambilan yang boleh mendatangkan income tambahan.

Nak buat kerja ni mudah aje. Daftarkan diri anda dalam Portal Jobdirumah (klik sini). Lepas daftar baca panduan dan tengok video tutorial yang mereka bagi dan lepas tu dah boleh buat kerja.

Rajin buat kerja dapat banyak. Jika malas tak dapat apa-apa. Dapatkan Panduan Jobdirumah (klik sini)

Dah! Pergi buat kerja. Selamat berusaha.

6 comments:

  1. Betul juga kan... daripada tak buat apa-apa malam hari tu baik buat kerja ni. Tapi kakak ni mlm lepas budak balik mengaji masa itulah nak lipat kain-baju, nak kemas rumah, sedia persiapan utk sarapan esok pagi.

    Alasanlah tu.. hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kakak dah sibuk dengan urusan lain. Macam yang tak sebok dengan urusan lain, banyak masa free malam hari boleh buat kerja yang dapat bantu kita tambah pendapatan. Ramai yang buat jobdirumah waktu malam. Boleh buat duit poket dengannya.

      Delete
  2. malam biasanya update blog dan sewaktu dengannya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika dapat luangkan masa buat Jobdirumah sikit ok juga akak. Tapi entri ni lebih kepada kawan-kawan yang nak tambah pendapatan bila dah balik dari kerja tetap. Jika dah banyak buat kerja lain-lain. Boleh cari kerja dalam jobdirumah untuk buat sekali sekala aje. Banyak juga kerja yang menarik dalam jobdirumah jika dapat buat waktu malam. Boleh tambah pendapatan yang ada.

      Delete
  3. betul tu...usaha tangga kejayaan kan..takde duit datang bergolek kalau tak usaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Dengan adanya usaha insyallah boleh dapat hasil. Boleh cuba juga jobdirumah Wahida. Insyallah boleh jadikannya sebagai kerja part time di rumah.

      Delete

Komen Dengan Berhemah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...